Китайци се интересуват от нежеланите от VW заводи

Високите разходи за енергия, труд и силните синдикати не биха ги притеснили, тук играта е много по-голяма

BYD SEAL U DMi

, BYD

BYD SEAL U DM-i

К итайският бизнес гледа към германските заводи, предвидени за затваряне, и са особено заинтересовани от обектите на Volkswagen, е казал пред Reuters човек, запознат с начина на мислене на китайското правителство.

Купуването на заводи би позволило на Китай да изгради влияние в най-голямата икономика и автомобилна индустрия в Европа, казва източникът. Китайски компании са инвестирали в редица индустрии в Германия, от телекомуникации до роботика, но все още не са създали традиционно производство на автомобили там, въпреки че Mercedes-Benz има двама големи китайски акционери.

Всеки подобен ход може да отбележи най-чувствителната политически инвестиция на Китай досега. VW отдавна е символ на индустриалната мощ на Германия, сега застрашена от глобалното икономическо забавяне, което удря търсенето и забавения преход към зелени технологии.

Производството на автомобили в Германия за продажба в Европа ще позволи на китайските производители да избегнат митата на ЕС, а това би могло да се превърне в допълнителна заплаха за конкурентоспособността на европейските автомобилни производители.

Инвестиционните решения ще зависят от позицията на новото германско правителство спрямо Китай след изборите през февруари, казва източникът. Икономиките на двете страни се преплетоха дълбоко по време на 16-те години управление на Ангела Меркел, подхранвани от инвестиции и износ от германските автомобилни производители за Китай. Но отношенията се охладиха, тъй като сегашната коалиция настоява да намали зависимостта от Китай.

Външният министър Аналена Бербок описа президента Си Дзинпин като „диктатор“, а Китай като съперник. Източник от външното министерство на Германия казва, че Китай се е превърнал в системен съперник.

VW проучва алтернативни приложения за своите заводи в Дрезден и Оснабрюк. Ръководството на VW искаше да затвори няколко завода, но се сблъска със съпротивата на синдикатите. В сделка, сключена преди Коледа, те се съгласиха да прекратят производството в Дрезден, завод с 340 работници, произвеждащ електрически ID3, от 2025 г., и Оснабрюк, където 2300 служители произвеждат T-Roc Cabriolet, от 2027 г.

Много китайски производители проучват локации за заводи в Европа, вторият по големина пазар на електромобили в света, за да заобиколят митата, наложени от Европейската комисия миналата година. Повечето досега са избрали да построят нови заводи в страни с по-ниски разходи и по-слаби синдикати, като BYD в Унгария и Турция. Leapmotor планира производство със Stellantis в Полша, а Chery Auto ще започне да произвежда електромобили тази година в завод, който преди е бил собственост на Nissan в Испания.

Китайски инвеститори вече са проучили заводи в Западна Европа, според отделен източник, запознат с тези дискусии, включително завода на Ford в Саарлуис в Германия и завода на Audi на VW Group в Брюксел. Източници казаха на Ройтерс през ноември, че Leapmotor обмисля използването на завод в Германия за производство на електромобили. Chery също разкриха пред Reuters, че разглежда различни варианти за производство в Европа и трябва да вземе решение тази година.

Източник на статията: autonews.com

китайски автомобили заводи Германия